Dersin Adı | Film Yapımı I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 301 | Güz | 4 | 4 | 6 | 12 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilere klasik ders anlatımı, gösterimler, tartışma ve hem stüdyoda hem de sahada yapılacak uygulamalı alıştırmalar yoluyla dijital film yapımına ilişkin gelişmiş beceriler öğretilecektir. Dersin odağında, yapım-öncesi, yapım ve yapım-sonrası aşamalarına ilişkin gelişmiş becerilerin tanıtılması ve pekiştirilmesi yer almaktadır. Bunun yanısıra öğrenciler, sinema bağlamında görsel dilin ve anlatısal hikayeciliğin teorik düzeyde anlaşılması konusunda yönlendirilecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | CDM 301, klasik ders anlatımı, belirli konularda gösterimler ve uygulamalı öğretim yoluyla dijital film yapımına ilişkin çeşitli teknik ve becerilerin gösterildiği bir stüdyo dersidir. Dersin kapsamında, hikaye geliştirme ve fikir ve kavramların görsel dile çevirilmesine ilişkin bireysel ödevler yer almaktadır. Yanı sıra, öğrenciler tarafından geliştirilen bir sahnenin çekileceği bir grup sınavı olacaktır. Ayrıca, sınıf içi sunumlar, ödevler ve bir yapım-sonrası ödevi bulunmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Hikaye anlatıcılığı ve görsel dil | |
3 | Fikir geliştirme ve araştırma | |
4 | Sunum | |
5 | Yapım-öncesi | |
6 | İleri kamera çalışması | |
7 | Oyuncu seçimi | Ödev: Çekim senaryosu ve araştırma |
8 | Oyuncu yönetimi | |
9 | Ses | Yapım dosyası teslimi |
10 | Işık | Ödev: Yapım dosyası |
11 | Sahne çekimi | |
12 | Yapım-sonrası: İleri kurgu | Teslim: Ham görüntüler |
13 | Yapım-sonrası: Renk | Teslim: Kaba kurgu |
14 | Yapım-sonrası: Son çıktı | |
15 | Final projelerinin gösterimi | Teslim: Son çıktılar |
16 | Dönemin değerlendirmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | The Complete Film Production Handbook, Eve Light Honthaner, Focal Press. 4th Edition, 2010. The Power Filmmaking Kit, Jason J. Tomaric, Focal Press, 1st Edition, 2008. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 15 |
Portfolyo | ||
Ödev | 8 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 13 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 65 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 30 | ||
Final Sınavı | |||
Toplam | 313 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema ve dijital medyanın tarihçesini, temelini oluşturan kavram ve teorileri tanımlar ve tartışır. | X | ||||
2 | Yaratıcılık ve eleştirel düşünceyi kullanarak sinema ve dijital medya sanatları için bir hikâye anlatıcılığı fikri geliştirir. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları başarılı bir şekilde kullanır. | X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde yerine getirir. | X | ||||
5 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ya da yapım sonrası için ileri düzeyde uzmanlık gerektiren bir görevi yerine getirir. | X | ||||
6 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün görsel temsilleri nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin imajları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
7 | Etkileşimli dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel becerileri icra eder. | X | ||||
8 | Bir film veya dijital medya sanatı çalışmasının, teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarından eleştirel analizini yapar | X | ||||
9 | Problem çözmeye yönelik bir yaklaşımla, bir film veya dijital medya işinin bireysel sorumluluğunu sıfırdan bitmiş ürüne kadar üstlenir. | X | ||||
10 | Etik davranış normlarını takip eden ve çalışma ortamının etik standartlarını geliştirmek için inisiyatif alan bir ekip üyesi olarak çalışır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sinema ve dijital medyayla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest